Thursday 18 April 2013

Artis Cai No. 1 UMNO Kempunan Tak Dipilih Sebagai Calon



Kesian artis pencacai no 1 BN, Zed Zaidi. Dulu kecoh menyatakan bahawa beliau bakal bertanding di Dun Bukit Antarabangsa mewakili UMNO. Tapi setelah Najib serah watikah calon seluruh Malaysia, nama cai ni tiada dalam senarai calon BN dalam PRU kali ini. Kesian. Sebab cita-citanya yang pernah disebut dalam Bernama Radio adalah ingin menjadi Menteri Kesenian dan Warisan, kementerian yang menjaga artis-artis. Rupanya dia kelabu asap. Ditipu hidup-hidup oleh UMNO.

Siapa tak kenal dengan artis gila kuasa ini. Dia yang pernah tuduh PR bayar 50,000 kepada artis untuk sokong PR. Mamat ini jugalah yang teruk hentam Abby Abadi dengan celaan 'Ustazah Jadian'. Ini semua untuk mengampu UMNO. Malangnya UMNO pandang hina dia. Dia dijadikan sebagai alat sahaja. Kalau PR naik dan kuasai Putrajaya, tentu dia akan jilat balik ludah-ludah dia.

Kesian si ZZ. Nasibnya tak segemilang Aishah, artis yang menyertai PAS. Aisyah adalah artis pertama yang bergelar calon PRU di Malaysia. Ini rekod yang dicipta oleh Aisyah. Tan Sri Jins Shamsuddin hanyalah senator lantikkan, dan tak pernah masuk pilihanraya pun. Kalaulah Aisyah menang Jempol, tentu beliau akan bergelar artis pertama menjadi Yang Berhormat. 

Latar belakang Aisyah sendiri yang jauh lebih tinggi daripada Zed Zaidi. Aisyah adalah merupakan pemegang Ijazah Sains Politik di Universiti Auckland, New Zealand. Zed Zaidi? Dahla pelakon pembantu sahaja, tapi angin lebih. 

Kesian. Buat ZZ, terimalah hakikat bahawa UMNO hanya pergunakan anda sahaja. Sama mcam cai-cai UMNO yang lain. kesian...



0 comments:

Post a Comment

Popular Posts